March 6, 2012

[Tips] Ubah wallpaper untuk Windows 7 Starter dan Home Basic Edition

Kali ni nak share sikit pasal komputer. Dah lame jugak aku tak tulis pasal tips-tips komputer. Sebab dah lame jugak aku tak blogging kan. So, lepas kembali menulis ni aku nak kongsi sikit tips-tips bagi pengguna-pengguna Windows 7 Starter Edition dengan Home Basic Edition.

Aku rasa kalau korang perasaan, untuk Windows 7 Starter dengan Home Edition tak ada Personalize menu untuk ubah Wallpaper untuk PC korang. So, secara tak lansung korang kena install satu software baru untuk application tersebut.


So, firstly korang kena la download software ni dari Softpedia.com.


Bila dah dowload, ape lagi. Install je. Don't worry tak effect apa-apa pun kat komputer korang. Cuma tambah features Personalize je.

Dah habis install korang Right click kat desktop korang. Nanti akan keluar macam gambar kat atas ni.

Lepas tu, klik pada Personalize. Lepas korang dah install software tu baru ada. Nanti akan keluar dialog box macam ni.


Then, click pada Desktop Background. Untuk ubah wallpaper untuk desktop korang. 

Bila dah keluar dialog box kat bawah ni korang pilih la gambar ape yang korang nak buat wallpaper. Senang je. Tak susah pun.


So, tu je la langkah-langkah nak ubah Wallpaper anda dari Aero Theme ( default theme ) kepada citarasa anda sendiri. Senang je. Dan aku rasa ramai pun yang dah tau kan? Sekadar berkongsi dengan korang semua.

No comments: