March 13, 2012

Pertama kali merasa Tutti Fruitti

Hari ni buat pertama kalinya aku pergi ke Tutti Fruitti. Hahaha. Korang boleh gelakkan aku. Sebab aku tak pernah sampai lagi ke Tutti Fruitti ni. Dan kebetulan jugak kawan aku yang bagitahu yang dekat Kota Bahru ni dah ada Tutti Fruitti. Dekat area Kubang Kerian berhadapan dengan Mydin. Yang selama ni memang aku langsung tak perasaan.

Masuk-masuk je kedai tu, my first impression is kedai tu sangat best. Untuk lepak-lepak or hang out with friends. Tapi aku pulak yang blur. Aku ingatkan masuk macam pergi kat kopitiam. Duduk kat kerusi lepas tu orang ambik order. Hahaha. Nasib baik la aku pergi dengan kawan aku, Liza. Kalau tak memang dah kena gelak kat orang kedai tu. Sebab tunggu diorang ambik order. Hehehe.


Haa. Ni lah Tutti Fruitti yang aku rase tadi. Campur Coklat dengan Vanila. Sedap jugak. Kalau ikutkan taglin Tutti Fruitti ni yogurt, aku ingatkan yogurt la macam yang selalu aku beli kat supermarket tu. Rupanya tak, macam ice-cream je. Lepas tu tambah sikit-sikit accessories lain macam marshmellow dengan coklat chips. Bab rasa memang best. Dan mungkin lepas ni aku rasa macam nak pergi lagi. Tapi kena la tunggu balik ke darat balik nanti. Huhuhu.

P/S : Untuk pertama kalinya aku beli ice-cream ikut gram. RM 0.53 per 10 gram. Hehehe.

18 comments:

aku HaniAsyira said...

tak pernah makan pun.. hee~~

~::HANAH RISHAS::~ said...

nyum2,,,mmg best!! ^^Y suka letak banyak2 itu aksesori taaappiii kan nanti hrga mnyak mahal wooo. dah laa tak sedar diri time amik tuh. wahahaha XD

Hanie Dew said...

tutti fruti mmg sodap kan. kalau ikut nafsu aku mengadun perisa yogurt yg ada mau rabak jugak la poket. hhaha.

tp berbaloi baloi sebb sedap dan sihat.

mrs kayrul said...

tengok je la org makan tutti frutti nie..tak pernah lagi rasa coz tengok harga pun macam mencekik jer

DayaMohamed said...

wahh, terus mengidam macam ni. :/

aizatshafiq said...

@HaniAsyira

Takpe2...
nanti ade mase boleh la try yee... :)

aizatshafiq said...

@Qie Shea Haris

tu la pasal..
hehehe...first time kot nie...
ingatkan kire mcam beli ice cream biase...rupenye ikut berat.. :p

aizatshafiq said...

@Hanie Dew

hahaha..kalau ikut nafsu memang rabak la poket...
hehehe

aizatshafiq said...

@kayrul-syah

hehehe..
boleh tahan jugak la..
kalau sekilo tu harganya dalam RM53...
huhuhu

aizatshafiq said...

@daya

haaaaa...ape lagi...
serbu a tutti fruitti tu...
hehehe...

ProfHariz said...

Okey lettew. Aku pun tak pernah makan apa nama? Tutti Fruitti haaa.

mmz said...

wahh..wahh..tutt..tuutt lg haa.. hehe. eh,anda belayar keh??

aizatshafiq said...

@profhariz

hahaha..
ape lagi..ajak la neelofa gi try test skali... :p

aizatshafiq said...

@mmz

eh..tak lah...
kerja di pelantar sahaja.. :)

fardhila fawwazy blogspot said...

tutti fruity ada kt kubg krian??xperasan pun walaupun selalu g..kwsn rmh pdahal..hihi..mhal x?:D nk g la blk ni.,..hiii

aizatshafiq said...

@Kaisara

ade je...
dekat dengan Mydin Mall..memang tak perasan pun sebelum ni..
tu pun member yang cakap...
:)

ayufuzi said...

tp ustaz azhar idrus suh stop dulu mkn ni..
sbb masih tk tau status halalnye..
huhuhu

aizatshafiq said...

@ayufuzi

owh..really?
tak tau pun sebelum nie..