March 8, 2012

The New iPad | Keluaran terbaru Apple inc.



Aku rasa ramai dah tau yang Apple inc. dah pun melancarkan gadget terbaru diorang The New iPad. Dari segi rekaan bagi aku tak lah banyak perubahan macam mana iPad 2 dulu. Lagipun kali ni, The New iPad ni lebih fokus kepada graphic yang mana lebih memberi perincian terhadap resolution dan detail untuk iPad kali ni jika nak dibandingkan dengan iPad sebelum ni.


Bila lihat kembali pada new features yang ada pada iPad baru, rasanya perubahan lebih kepada "upgrade" apa yang telah ada pada versi lama. Jadi kalau mereka yang dah ada iPad 2 untuk berubah kepada The New iPad ni rasa macam tak berbaloi la mengikut pendapat aku. Tapi mungkin kepada mereka-mereka yang masih menggunakan iPad 1st generation ataupun masih belum ada iPad yang ni mungkin pilihan terbaik.

Kalau korang nak tahu detail lagi penerangan pasal new features untuk The New iPad ni boleh tengok pendapat 2 blogger hebat, Ariffshah dan Joegrimjow. Masing-masing dah pun komen pasal The New iPad ni. So, tak perlu la aku komen panjang-panjang kan? Hehehe.


Apa-apa pun, aku masih setia dengan iPad 1st generation yang aku beli bulan April tahun lepas. Tak sampai setahun pun lagi, tapi dah keluar dua model iPad terbaru. Sebab tu aku tak bercadang nak tukar iPad baru. Maybe tunggu untuk next generation kot. Tu pun kalau rasa masih perlu nak guna iPad la kan. Buat masa sekarang ni, setia pada yang satu je. Hehehe.


6 comments:

ayufuzy said...

setia pada yg satu yek ? :p

aizatshafiq said...

@ayufuzy

Sudah semestinya..
Kalau tak dah lame dah ambik iPad 2 hari tu.. ;p

aku HaniAsyira said...

hahaha,, bguslah tuh setia pada yg satu...

aizatshafiq said...

@aku HaniAsyira

Mesti la...hehehehe

Hanie Dew said...

Aku xsempt ada iPad,1&2 dah ada yg baru.laju betul..

aizatshafiq said...

@Hanie Dew

Takpe..takpe..target lagi 2 generation iPad...4,5 ke..hehehe