March 7, 2012

Melatah sebut sendiri punya | Aku yang segan !

Malu dan segan. Tu yang aku boleh cakap. Pagi tadi aku pergi la ke Mydin Mall dekat Kubang Kerian. Temankan mak aku beli barang sikit. So, pagi-pagi ramai jugak la orang dekat Mydin tu. Tambahan pulak Mydin tu memang bersih. Dan sangat selesa kalau nak beli barang dapur. Sebab tu aku pergi kat situ.

Nak dijadikan cerita, aku pergi la kebahagian sayur-sayuran. So, macam biasa bila beli sayur kat pasar raya ni kena la timbang. Jadi aku pun nak timbang la. Kebetulan kat situ semua perempuan. Aku pun letak la barang kat kaunter tu tunggu turn nak timbang. Tiba-tiba, ade seorang gadis kat situ melatah.

SUMBER
Yang aku tak tahan tu, kalau melatah sebut elok-elok tu takpe la jugak. Ni tak. Boleh pulak sebut ***** sendiri punya. Dah ku yang sorang-sorang je lelaki kat situ naik segan pun ada. Nak lari pun ada. Ye la. Semua dok tengok-tengok kat aku. Sedangkan yang melatah tu, perempuan tu.

Hurmmm.

Bila dah melatah tu, jangan la keluar yang bukan-bukan. Nampak sangat yang kita ni selalu nak sebut-sebut yang bukan-bukan. Try to control it. Walaupun aku tahu hakikat nak control melatah ni bukannya senang. Sebab dah jadi sebati dengan diri kita. Mungkin jugak dah jadi habit. Sebab tu kita kena try to control it. 

Kalau sebut elok-elok tu takpe la lagi. Tapi kalau sebut bukan-bukan macam kes aku ni. Aku pulak yang jadi segan. Huhuhu.

8 comments:

M@W@R Q@SeH said...

dh jd habit agknya...

aizatshafiq said...

@mawar qaseh

macam tu la gayenye...
tapi kalau kat khalayak ramai tu...control la sikit...huhuhu
naik segan pulak jadinye...
;p

cik qaseh said...

sye yg xde kat tmpt kejadian pown malu..mesti kes slalu sebut nie..=_="

zyra said...

hahaha..muda2 dh nmpk gaye cm org tua
..cpt melatah

aizatshafiq said...

@cik kaseh

maybe kot...
tapi bila kat situ mmg sangat segan..tambah-tambah saye sorang lelaki...

;p

aizatshafiq said...

@zyra

hahaha..
tu la pasal..
dah jadi habit susah nak buang tu...

Faizalpj said...

wah lama tak berkunjung..senyap jer..cuti ke skrg nie

aizatshafiq said...

@faizal

a'a...
tengah offdays...
lame jugak aku tak blogging..
ni baru nak start balik... ;)