March 2, 2012

Suatu hari di sebuah bank...

Semalam aku baru balik dari kerja. Lepas dua minggu tanpa internet. Bila dah jejak tanah baru rasa puas hati. Dalam perjalanan balik aku singgah la dekat satu bank ni. Sebab kawan aku nak mintak statement bank. Jadi kitorang pun singgah kat satu bank ni di Paka, Terengganu.

Sungguh bernasib baik sebab bank tu tak penuh. Jadi cepat la boleh masuk kaunter. Lepas tu, seorang pegawai bank tu handle la urusan kawan aku. 

Pegawai bank : Encik boleh tunggu setengah jam tak untuk kami buat statement tu.
Member aku : Boleh je.

Lepas tu kitorang pun pergi la minum dekat kopitiam dekat dengan bank tu. Sebab nak tunggu setengah jam. Boleh tahan jugak la lamenye kalau setengah jam tu. So, takpe la. Lagipun lepas ni nak gerak balik Kuala Terengganu dah. Sementara tu boleh la hilang-hilang penat naik chopper pagi tadi.

30 minit kemudian,

Member aku : Macam mana dengan statement bank saya?
Pegawai bank : Encik, kita punya server down, boleh tunggu lagi 2 jam ke? Ok tak?
Member aku : 2 jam? errrr..tak boleh ke dapat statement tu.
Pegawai bank : Kejap-kejap encik tunggu kejap ye. Duduk dulu.

10 minit kemudian.

Pegawai bank : Ni statement bank encik untuk bulan sekian-sekian.

Haaa. Kat situ macam dah nampak sangat yang diorang buat kerja lambat. Lepas tu bagi alasan macam-macam. Bukan aku nak mengutuk diorang. Tapi better diorang bagi reason yang betul-betul konkrit. Ni tak.

Korang pikir la sendiri.

No comments: