July 22, 2010

Perempuan berpakaian yang patut ke tak patut?


Ini boleh timbulkan kontroversi?...

Tapi aku rasa ni semua yang terjadi zaman sekarang...Kalau tengok dalam paper dalam news TV boleh dikatakan hampir setiap hari ada belaku kes-kes rogol...Kes mayat perempuan yang dijumpai dalam keadaan telanjang...Mangsa bunuh dan rogol...Banyak lagi...Tapi selalunya kalau macam ni mesti lelaki yang disalahkan?...Jadi memang lelaki perlu ke disalahkan seratus peratus ke?...

Tapi kalau dilihat kembali pada fakta-fakta...selalunya lelaki yang dipersalahkan...Tu yang aku musykil sekarang...Gambar ni aku dapat dari member aku kat Facebook...Sooo...Agak-agak korang ramai ke tak perempuan yang berpakaian macam ni sekarang?...Ramai ke sikit?...Kalau macam ni agak-agak korang kes-kes rogol...rogol bunuh ke..Boleh ke dikurangkan?...Aku rasa korang sendiri yang dapat menilai...

Bukan nak timbulkan sebarang kontroversi ye...Sekadar pandangan semata-mata....

8 comments:

asyurul said...

yes!! This is what i mean! Asal kes rogol je laki yang salah. Kalau berpakaian sopan, mungkin x jadi benda nih..

aizatshafiq said...

asyurul-

tu aku punya pendapat...
=)

HidrogeN said...

banyak orang perempuan tak puas hati pasal ni walaupun memang kenyataan.

nughul said...

klu kat matrik gua nie bukak psl nie..nmpk khusyu jee ustzh teg0w..pergh2 balik bl0k hampeh jadinya..bnd nie susah klu ati sdiri xmau berubah..huhu

aizatshafiq said...

hidrogen-

biasa la tu...
lumrah dunia...

aizatshafiq said...

nughul-

biasa la tu..
time dgr ceramah cmtu la...
kluar dari ceramah automatik berubah...
dah biase sgt tengok...

LilyGrynn said...

Kalau perempuan berpakaian begini,begitu mmglah salah diri sendiri. Tapi kalau si nenek, si kecil yg kena rogol, hah nak salahkan sapa plak tu? Akak rasa ler salah menyalah ni patut dihentikan. Kes dah byk berlaku, masyarakat pun dah jadi kelam kelibut. Moral, akhlak dua2 kaum lelaki, pompuan pun kena perbetulkan...

aizatshafiq said...

@LilGyrnn

betul jgak kak..
kalau dah macam tu...masing-masing kena ambik peranan masing-masing...
tapi kalau ikutkan zaman sekarang...
perempuan lebih suka terdedah sana sini...
tak ke lelaki pulak yang dapat kesannye nanti?