July 26, 2010

Nuffnang atau Advertlets?

Kalau korang selalu singgah di blog ni tentu korang perasan sebab apa sekarang aku letakkan iklan daripada Advertlets...adakah aku sudah tidak setia lagi kepada Nuffnang?...tidak puas hati ke?...Semua tu bukan la sebabnya aku bertukar daripada Nuffnang kepada Advertlets...Aku cuma ingin mencuba pengiklanan daripada Advertlets pula...



Secara tak langsung...status Gliteratti aku dekat Nuffnang pun hilang...Tapi apa salah nya kalau aku mencuba sesuatu yang baru...masuk hari ni aku dah menuba iklan daripada Advertlets ni selama 4 hari...walaupun pendapatan yang aku dapat tak sampai pun RM 1...tapi dalam masa 4 hari aku dah kumpul lebih 50 sen...




Nuffnang kebiasaannya mengupdate earnings kita dalam masa 2 minggu...Jika dibandingkan dengan Advertlets earnings kita akan di update setiap hari...Walau bagaimanapun ni kedua-dua syarikat pengiklanan ni masing-masing mempunyai kelebihan masing-masing...terpulang kepada kita untuk menilainya...

Jadi pada hati korang semua apa yang lebih bertakhta di hati?...Lagipun aku baru mencuba Advertlets...masih banyak yang perlu aku pelajari...

11 comments:

HAZRIL HAFIZ said...

rasa macam nak mencuba jugak=))

z o u l said...

raja iklan gak ke?
hehehe..aku mls ambik port pon psl nuffnang ni..ada masuk2 masuk la..kalu xde x kesah..kikikiki

aizatshafiq said...

hafizrahman-

boleh try...
=)

aizatshafiq said...

azizul-

tk la smpai macam tu...
mencuba mana yang patut je...
side income...
hahaha..

Unknown said...

org ckp advertlets lg lambat masuk duit
sbb tu da x ramai gune
knp x try mangga ad?
org kate masyuk gak
ngeee~

aizatshafiq said...

ery-

lambat ke?...
tapi rsenya ok dari nuff kot...
sebab advertlets update income everyday...
macam nuff 2minggu sekali...
tapi untuk beginner...
rasenye advertlets lagi sesuai...

Fiza Velnisa said...

cm mna status tue bleh ilang..?? huhu..i also want to try lah..ehhehe...

aizatshafiq said...

sweet-

status tu akan hilang bila kita ada dua iklan daripada syarikat iklan yang berbeza...
nuffnang bagi kelebihan pada mereka yang hanya ada iklan nuffnang sahaja pada blog mereka...
sebab tu ada status gliteratti...

Azizwan said...

pembetulan.. nuffnang update earning seminggu sekali.. kebiasaan'nya pd hari isnin..

aku dah cuba kedua-dua pengiklanan ni dan masing2 ada kelebihan dan kekurangan..

kalau blog tinggi trafik dan potensi utk org klik pd iklan tu byk, better guna nuffnang.. tp kalau pelawat blog byk sekalipun namun jumlah klik yg rendah, sebaiknya guna advertlets..

makasih :)

aizatshafiq said...

azizwan-

thanks...
tapi aku punya nuff update 2minggu sekali....
biasa la...
masing-masing mesti ada kelebihan dan kekurangan...

thanks for the info yer...

yakboktam said...

masing-masing ada kelebihan.ada yg lbih serasi dgn nuffnang dan ada yg lbih serasi dgn advertlets..tepuk dada tngok poket.heehe