July 12, 2010

How to download Youtube Video?

Tu kadang-kadang menjadi persoalan bagi sesetengah orang...sebab kadang-kadang bukan semua orang tahu macam mana nak download video kat Youtube...Aku jugak pernah mengakami masalah ni sebab time mula-mula aku kenal Youtube time tu aku masih lagi tak tahu macamana nak downkoad video dari Youtube...So..kat sini aku nak share cara-cara macam mana korang boleh try nak download video dari Youtube...
Actually, banyak cara yang kita boleh guna kalau nak download video kat youtube.com...Kalau anda cuba google sekalipun banyak teknik-teknik yang boleh dapat untuk mendownload video dari youtube...Tapi dalam entry kali ni aku cuba untuk menceritakan tentang teknik yang aku selalu guna nak download video dari youtube...

Step 1 :
Korang boleh masuk dekat laman web keepvid.com 


Step 2 : 
Korang copy link video kat link bar.


Step 3 : 
Lepas dah copy, korang paste dekat download bar dekat laman web keepvid.com, lepas tu baru klik download..


Step 4 : 
Korang boleh pilih format apa yang korang nak...3gp, flv, avi ataupun mp4...Lepas tu korang tunggu je la video tu di downloadkan..


Tu je tutorial untuk kali ni...nanti aku nak cerita balik macamana cara korang nak embedkan video dalam blog korang...Ni kepada yang masih baru-baru lagi dalam dunia blogging ye...

2 comments:

Hazzy Ishak said...

wah, baru tau je ni.thanks

aizatshafiq said...

hazzy-

=)

singgah-singgah la lagi untuk info lagi yer...