January 31, 2011

Situasi di Mesir | Doakan untuk rakan-rakan kita kat sana

Kalau sekarang, mesti korang tahu pasal berita dekat Mesir kan? Sekarang ni rusuhan berlaku sebab diorang nak President Hosni Mubarak letak jawatan. Dan bagi aku, aku sangat-sangat sokong ape yang dilakukan oleh rakyat Mesir ketika ini. Kalau sebelum ni kerajaan Tunisia di bawah pimpinan Ben Ali digulingkan. Kali ni biar lah Mesir pulak ambik tindakan yang same.


Sebab ape aku setuju? Sebab President Hosni Mubarak ni merupakan salah seorang sekutu rapat kepada Israel. Sanggup mengarahkan penanaman plat besi dekat sempadan Mesir dengan Palestin. Langsung pejamkan mata. Macam tak nampak ape yang berlaku. Hmmm.


Source : The Wall Street Journal
Melihatkan keadaan kat Mesir sekarang, aku risau jugak kat membe-rmember aku kat sane. Maklum la sekarang ni, segala perhubungan macam internet ke, telefon ke. Macam susah time sekarang ni. Ape-ape pun, kita doakan yang mereka kat sane semuanya selamat. Insyaallah. 

No comments: