January 9, 2011

Aktiviti Hujung Minggu | Pantai Teluk Ketapang, Terengganu

Hari ni Kuala Terengganu baru stop hujan. Hari ni tak panas dan tak hujan. Syukur alhamdulillah. Lepas dua hari hujan tak henti, hari ni dah pun berhenti. Mungkin esok hujan lagi kot. Hehehe.

So, pagi tadi aku pergi ke pusat servis EON. Sebab nak tukar rim kereta aku yang aku dapat hari tu. Sebab rim yang aku dapat dengan kereta hari tu ade defect sikit. Tak sedap mata memandang. Jadi aku buat la report kat EON. Terus dapat rim baru. Kalau ikutkan kat receipt tu tadi, rim untuk Satria Neo CPS harge RM 320 sebijik. Mahal jugak tu. Ingat nak beli la tadi. Hahaha.



Lepas balik lunch, singgah kat Pantai Teluk Ketapang. Ombak masih lagi kuat. Masih lagi tinggi. Tapi yang bestnye, disebabkan ombak-ombak tu. Banyak cengkerang siput hanyut ke pantai. Sangat banyak.


Banyak kan? Bukan setakat ni je. Boleh kira sepanjang pantai penuh dengan cengkerang siput ni. Macam-macam jenis,bentuk, rupa. Yang penting korang rajin cari je.



Ni antara yang aku rasakan agak menarik jugak la. Yang lain tu nampak macam same je. Yang ni je nampak macam rare sikit. Cari jugak kot-kot ade yang besar. Tapi tak jumpe la pulak kali ni. 



Yang ni pulak aku rase memang kayu dari dasar laut. Sebab nampak macam cengkerang tu hidup atas kayu tu. Lepas ombak kuat, kayu tu hanyut ke pantai. Ni semua disebabkan takde kerja di hujung minggu. Macam ni la jadinye. Hehehe.

*Gambar semua diambil dengan Sony Ericsson K800i. 

2 comments:

missbby said...

seronoknya dapat g pantai kan..by the way cantik cengkerang yang aizat pilih tu..:)

aizatshafiq said...

@missbby

thanks...
nanti cuti2 pegi la ye...
kalau tak hujan la...hehehehe