January 11, 2011

Blogger | Kalau dulu...

Ramainye blogger sekarang ni. Betul kan?


Kalau dulu time aku mula berblog tahun 2005 tak la ramai macam sekarang ni. Sekarang ni, boleh dikatakan ramai yang dah pun ade blog. Macam-macam jenis kategori blog yang kita boleh jumpa sekarang kan. 

Kalau dulu, time aku ade blog. Tak syok pun. Ye la. Dulu bila kita berblog. Orang kata kita gila. Sekarang ni, kalau takde blog tu. Lain pulak jadinye kan. Cuma aktif atau tidak kita nak update. Bagi aku, masih lagi tak same macam Ben Ashaari yang entry berbelas dalam sehari. Hehehe.

Ade blog sebab nak populariti ke? Yang ni bersifat subjektif. Sebab bagi aku berblogging ni merupakan satu hobi. Isi masa lapang. Disamping menjana pendapatan sampingan. Walaupun tak la tinggi macam pendapatan Eyriqazz ke. Red Mummy ke. Tapi alhamdulillah ade la jugak. 

Kalau dulu, blogshop tak banyak. Time tu, aku cuma kenal dengan Lelong. Tempat nak shopping online. Sekarang ni dah banyak blogshop yang bukak. Macam-macam barang korang boleh beli online.

Kalau dulu, nak tengok model-model dalam Majalah je kot. Sekarang ni, dalam dunia blogging ni pun ramai yang di jadikan ikon tak pun role model. Dalam dunia fesyen ke. Ramai.

Tu la perubahan-perubahan yang berlaku dalam masa 6 tahun aku dalam dunia blogging. Ape-ape pun yang penting, Happy Blogging to all. 

**Korang pulak macam mane? 


13 comments:

ween said...

dunia blogging skrg dah mcm astro, mcm2 ada ^^

Anonymous said...

salam

kita tulis blog saje nak kongsi cerita aje... (^_^) ~

missbby said...

Saya lagi le takder pendapatan pun dari blogging..hehe..tapi saya suka menulis..tulis je apa yang saya rasa..dan tak kisahla ada org suka baca atau tak..yg penting happy..:)

Anonymous said...

yang best pasal blog ni bila aku dapat shopping on9. haha & ofcoz dapat kenal ramai orang.

aizatshafiq said...

@ween

tu la...
macam-macam ada...hehehehe

aizatshafiq said...

@manje

macam diary la ni ye?...
=)

aizatshafiq said...

@missbby

yup...betul tu...
yang penting kepuasan...
tapi kalau boleh dijadikan pendapatan sampingan best jugak kan?...
=)

aizatshafiq said...

@rara nasiha

hehehe...
ni mesti hobby suka shoping kan?...
betul tu...
boleh kenal ramai sangat orang...=)

rockinsudu said...

yup2. skang blogshop pun mmg da bnyk.
nk pape beli online je.

blog2 lain pun dah bnyk2. boleh kate semua org ade blog.

Rina said...

mula2 dulu sy blogging sbb bisnis..lama2 sy suka nak berblog sajer suker2..jd sy buat 2 blog..:)

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Selamat Tahun Baru Dengan Azam Baru
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara
Salam Sebuah persahabatan....
Terima kasih atas kembara ziarah maya”

Halamak sebenarnya lama sangat lahhh tak ziarah kat sini.... banyak sangat yang tertinggal lahhh...

adoiiii maaf sorry ampun yerrrr

aku harap lepas ni dapat merapatkan kembali jalinan blog kita...

rasanya pentingkan kepuasan pun.... lain lain tu belakang citerrr

aizatshafiq said...

@rockinsudu

betul2...
sekarang ni nak shop senang je...
especially pakaian kan?....
tapi banyak untuk gurls je la...
hehehe

aizatshafiq said...

@rina

ooo...ye ke...
yang penting...
blogging kena happy...betul tak?..=)