September 29, 2009

Toyol oh Toyol

nie aku ade satu cite...biase la kn semua orang prnah masuk skolah ke...universiti ke..kolej ke...
so..secara praktikalnye...mesti korang pernah la masuk exam...keluar exam...
tapi kn...knal tk korang kepade makhluk yang dipanggil toyol?...
msti korang kenal kn?...hahaha...
aku terpikir nak tulis entry nie sebab semalam aku jumpe sorang mamat nie...die tleah mendedahkan jenis toyol yang digunakan dalam exam...
pelik dan pelik...
nie buat pertama kali aku jumpe toyol yang lain dari yang lain...

maybe toyol nie ade baik dan buruknye...tapi kite biase la...kalau dah ade toyol tu meniru la namenye kn...
tpi kn...
pade pandangan aku...toyol nie kadang-kadang perlu jgk...
maklum la..kite nie kn manusia...mmg mudah lupe...so...keyword pade toyol tu nk ingtkan kite blk...
keyword je...
jgn sampai nk salin2 satu buku...tu yang slalu aku tgk la...

so...pade pandangan korang?...
toyol nie jenis yg macam mane?...
baik ke buruk ke?...
@tau korang nie jenis yang memang hafal satu buku...
or ade pandangan tersendiri?...

5 comments:

Luncai86 said...

bro xbaik larrr main toyol2 ni...nt mkn tuan sape susah???mreka & kluarga mreka yg susah....

Faizalpj said...

toyol baik tok curi.asyik aku je komen.ko tak komen pun.sjenis toyol gak tu

aizatshafiq said...

pejay-hahahaha...
jgn mrh...=p

luncai86-apeeee???....

fatin hazira said...

last week I met my fwen, she just got bck from UK..Biase la student Gmi kn ramai berkampung kt Sunderland, so dia bercerita dgn aku~ student GMI(@ Sunderland) still tak berubah..mereka dan toyol mereka..I do not understand the transformation in them.i mean,korang kn da jadi perantau,jauh dgn ibu bapa~pegi sana pun bukan main buat bank loan..but 1 thing for sure is toyol..ape guna korang belaja jauh2+buat loan beriban2 tp still keep the toyol to ensure korang xsangkut sem~ is that gud? smpai bile dierang ni buat keje toyol 2?
ape progression yg dierang dpt?? haih GMIstudent GMIstudent..

aizatshafiq said...

toyol kdng2 quite useful jgk...
biase la...ble dh studi tk ingtingt jgk...
t'pkse jgk...
tpi as i wrote in my entry...bkn ke juz a key words to remind psl ape yg kite dh blajar...

tpi kdg2 disalah gunekan jgk...
sejibik-sejibik jwapan die salin dgn buku...
mane tk kntoi...