September 9, 2009

Sindeket Penipuan...Berhati-hati...

post aku hari nie nk cite sket pasal satu sindiket menipu org2 yang menggunakan kad kredit...
dan juga debit card mcm maybankard...
biase la...bile dh ade kemudahan mcm tu...ade la golongan2 yang tak berape nk ade kasih sayang nie nk menipu je kejenye...
aku pernah dapat call dari sorang minah nie...
Khatijah namenye...tak tau la nama betul ke tak...orang melayu...
dengan bangsa sendiri pn nk tipu...ape nak jadi...hmmm....
call aku lepas tu mengaku sebagai pegawai dari agensi Kementerian Pelancongan....
yang mneybabkan aku percaye sangat dekat die tu pasal...semua detail maklumat aku die tahu....
termasuklah alamat rumah aku...
yang sedia maklum aku nie selalu berpindah-randah...
so...kire aku percaye sangat la kt die....
kesilapan yang aku dah buat aku terbagi kat die no kat kad atm aku...
biase iklan2 bank ke kate jangan bagi no pin jer...so..tk plak ade iklan yang bagi tau pasal bagi no kat kad atm....
aku bagi jer kat die...salah aku jgk...
lepas je bagi no kat ngan detail2 aku...
mule la die bgi explanation panjang yang tah pape....
yang aku pn tk phm....
last2...die mintak nk potong duit dalam akaun aku sebanyak RM470....
so...dari situ aku dah tau nie msti menipu...
tpi masee tu aku tk syak pun dengan bagi no kad jer die boleh potong duit dalam akaun aku terus...
so aku pun wat tk tahu je la....
last2 dua hari lepas die call balik...
cakap balance ak utk cukup untuk die potong...
mmg duit dalam akaun aku tk cukup pn coz ak simpan dalam bank lain...
so..kire selamat la RM470 aku...klau tak dh lme lesap....
so...semalam aku wat report kt bank...
so lepas tu aku tukar kard baru dan batalkan kad lame...
pegawai bank tu pn bagitau kt aku yang Khatijah tu dah 2 kali cube nk buat transaction kt akaun aku....
tpi tk leh sebab balance tk cukup...
hahaha...padan muke....

so...
kepade mane2 yang nk berkenalan dengan die boleh la call kt no nie...0193158676....
nie la no yang die gune nk call aku...

pengajarannye kat cni..
jgn bagi no kad...
dan juga 3pin blakang kt kad atm anda atau kredit kad anda kepada orang yang tk dikenali...

No comments: