May 9, 2012

Plantar Fasciitis | Sakit di tumit kaki


Baru balik daripada klinik. Pergi check kaki aku. Sebab sejak dua menjak ni tapak kaki aku sakit. Tapi baru dua tiga hari ni baru sakit betul-betul. Tu yang pergi klinik tu. Tambahan pulak malam ni nak drive balik Kerteh dah. Sebab esok pagi nak balik ke platform balik. Kalau sakit-sakit macam ni macam tak seronok pulak nak kerja nanti. 

Sekarang ni senang, doktor nak bagi explanation kat pesakit pun senang. Tak payah nak terang panjang lebar. Google je. So, tadi doktor pun tunjuk la kat aku yang kaki ni kena Plantar Fasciitis. Perghh. Kalau nak sebut pun berbelit-belit. Senang-senang tunjuk gambar je la.


Haa. Tu lah dia Plantar Fasciitis. Baru aku tau. Mulakan aku ingt sakit tumit kat tulang. Rupanya dekat join. Doktor cakap sebab kita ni selalu berjalan lepas tu berat badan kita not even dekat tapak kaki. Jadi, nak jadi macam ni memang ada potential. Tambah pulak kalau perempuan yang selalu pakai heel. Lagi berpontensi nak jadi macam ni.

Bagus jugak kan bila dunia di hujung jari.  Doktor nak explain kat patient pun senang. Patient nak tahu jugak apa yang diorang sakit. Baru la puas hati bila doktor dapat explain macam ni kan.

10 comments:

Liza_Liz said...

tu lah..kuat sangat berjalan nya..:p

aizatshafiq said...

@Liza_Liz

eh...pandainyeee...
:p

ProfHariz said...

Alhamdullilah setakat ni mmg tak ada masalah sakit tumit :)

Atiqah Wadiah said...

hehe..pernah blaja ttg sakit ni

aizatshafiq said...

@profhariz

alhamdulillah...
syukur...so..kne hati-hati la sikit ye...
takut kena pulak nanti...hehehe

aizatshafiq said...

@Atikah Wadiah

owhhh..ye ke..
nanti bleh la mintak tolong ubatkan..
hehehe

aizatshafiq said...

@armouris

yup betol...
sharing is caring.. :)

Baharin Adnan said...

Terima kasih atas maklumat anda.Saya ingat saya dah kena penyakit Gout rupanya lain.haaaa..legaaa

aizatshafiq said...

@Baharin Adnan

sekadar berkongsi maklumat...
;)

Unknown said...

Saya pun baru kena sakit tumit kaki ni.. Ingatkan sakit lain juga..