October 14, 2009

Perempuan...Sombong?....

Entry kali nie dah lame menimbulkan persoalan dalam diri aku....cuma tk kesampaian nak tulis dalam entry...
so...entry aku kali nie maybe agak "bias" sket...coz persoalan yang aku nak utarakan nie mengenai perempuan...
ok lah..entry die berbunyi mcm nie...

Betul ke pendapat aku apabila perempuan nie berjaya sikit...tahap kesombong dia nie makin tinggi?...

tu persoalannye dekat sini..tujuan aku tulis topik nie nak dapatkan opinion korang semua tentang statement aku tadi...
sebab aku tulis entry disebabkan oleh pemerhatian aku terhadap perempuan2 yan berkerjaya...tambah yang masih bujang dan mempunyai pangkat2 besar dalam satu2 organisasi...
kite boleh nmpak la yang diorang nie agak menyombong jika dibandingkan dengan mereka yang berkahwin...

so...adekah dapat diterima statement tu?...
atau
mungkin sesetengah sahaje yang berperangai sedemikian?...

dh banyak aku tengok...kalau perempuan tu berpangkat besar...boleh dikatekan kebanyakannye tak kahwin...
sebab ape ek?...
diorang nie jual mahal ker?...or diorang nie agak memilih?...

semua tu belom dapt aku ungkaikan...
so...harap korang boleh bagi pandangan tentang topik nie...

22 comments:

-eld- said...

mmg...diorg terlalu memilih sbb takut org lelaki kwn ngan diorg semate2 nk mengikis harte die...
bukannye x berlaku bnde2 mcm tu...
da bnyk citer dah...
tmbah2 lgi generasi zmn skarg,kebnykn lelaki dah mule sudi hidup ditanggung isteri...
x mcm org dulu,pantang makan duit isteri...

bspotgurl said...

ishk ishkk dengki ke ngan pompuan ni?

aizatshafiq said...

eld- btol3...

ade jgk ye laki mcm tu...

kire mcm tgk cite mr. mama la ye...

so..kalau macam tu...

kt mne ltk kredibiliti seorng lelaki plak yer?..

konfius...konfius...

aizatshafiq said...

bspotgurl- tk dengki pn...

tpi sepanjang aku hidup nie...

dh bnyak sgt tgk pmpuan jenis menyombong sket...

bile ade pangkat besar ke...kerja besar ker...

diorang dh mcm tk perlukan lelaki...

tpi klau tbe2 rosak je kete kt highway ker...

bkn ke lelaki jgk yg diorang pnggl?..

Anonymous said...

psl pompuan lg..
dengki ker???

aizatshafiq said...

anonymous- salam...

anda nie seorang lelaki @ seorang perempuan?..

bknlah aku dengki kt pempuan ke ape ker...

tpi klau ko sendiri tgk pade situasi sebenarnye...

btol ke tk?...

semestinye anda nie seorang perempuan bukan?...

bella said...

sya bg pendapat ...saya rasa apa yang awak cakap tu benar ,,tapi bukan SEMUA .hanya segelintir ..sebab saya tak macam tu pon ... lagi satu pasal kawin ???hmmm ni mungkin jodoh.dah spi seru kawin la ..kena la memilih demi masa depan ..takkan nak kaut je ...kalau tak sesuai of course kena terminate ..kihkih ,...salam ...

aizatshafiq said...

bella- thanx for ur comment...

mmg tk maksudkn semua perempuan...

dn tk juga semua perempuan berperangai mcm tu...

n psal kawin...

mmg la memilih untuk mase dpn...

tpi tk ke kebnyakan mereka2 nie agk lambt berkahwin jika dibaningkan dgn mereka yg berpangkat biase?...

mia sarah hemiza said...

mane ade pempuan sombonggg...
senanye die malu,
so die berperangai la mcm ala2 sombong tp sebenanye takkkk..
cube kalau laki tego dlu baek2,
compem pmpuan pon bole bckp baek2..

peace!

aizatshafiq said...

mek mizah- cmtu ke?..

tpi biase kalau tegur...

nty die rase mcm kite plak yg nk ngorat die...

pastu start la kate kite nie perasan ke...

ape ker...

tk mcm tu ker?..

Anonymous said...

btol3x..
mmg pmpuan pun..
x sume la cenggitu..

aizatshafiq said...

anonymous-hehehe...

mmg sy tk mksudkan smua perempuan...

cume ada golongan2 yg mcm nie...

nway...thanx for dropping by...

siggplus said...

aku tak pasti psl yg pandai tu sombong..yg tu tgk pada individu kot..
tapi yg bpangkat besar tak kawin tu aku tau nape..

sbb dia goal oriented..
biasa diorang ni married to the job..biasa lah kn with great power comes great responsibility..keje keje keje..sampai tak ada ms nk buat benda lain..

tu dr pandangan aku pada org sekeliling aku..

kakak aku pn jenis married to the job..siap cakap tak nak kawin smpai bila2..heh

aizatshafiq said...

siggplus- kakak ko pn ckp tk nk kawin smpai bile2?...

cmtu ek?...

tu yg aku pelik dan curious nk taw...

mungki n byk responsibility tulah yg menyebabkan mereka kite tgk mcm sombong sket...

mungkin kah tu sebabnye?...

nadiazakaria said...

pompuan yg brkrjya neyh salunya bnyak duet..dyorg danggap da ade sgale2nyer..and ape yg prlu dyorg cari ialah laki yg btol2 syg and cntakan dyorg and bkn sbb hrte dyorg..

dats y dyorg agak mmilih..mb ade certain yg smbong,tp they must have their own reasons for doing dat..

mb jgak pompuan wat cmtu spya laki tak pjak kple dyorg,pndang rndah kt dyorg..klu lmbut sgt,sng2 la laki nk kondem an..

aizatshafiq said...

nadia- thanx for the comment...

dn rasenye...ape yg cik nadia ckp tu ade btolnye...

biase la...kdg2 lelaki nie pandai ambik kesempatan...

tak dinafikan...

mungkin nie salah satu care untuk diorng mempertahankan diri sendiri jgk...

reen said...

saya rse 'sombong' tu cm kasar sgt lak bunyinye..
kte pon tahu kan jodoh tu sebaik2 nye cari yg sekufu sbb nnt byk masalah boleh timbul kalo x sekufu ni..
so maybe perempuan ni seboleh2nye nk cari yg sama tahap pendidikan n kerjaya ngan dorg sebab they have this sort of thinking yg lelaki sbg ketua keluarga should be much2 better than her...
but ade je org kawen xsekufu..as long as they can tolerate and face the music together.. tp bukan semua org boleh buat..
be careful is better than cerai after all..

aizatshafiq said...

reen- thanx for ur comment anyway...

sory kalau word "sombong" tu dirasekan agak kasar...

mmg ape yg reen ckp tu btol...

tpi ape yg nk fokus kt cni...

pasal perempuan apabila berada diatas...contohnye mcm pangkat besar...

asl diorng agak "EK" sket?...

ssh untuk menrima pendapat org lain...

tk ke begitu reen?...

n kt cni tk mksudkan semua perempuan begitu ye...

Unknown said...

sgt setuju ngan nadia..
bukan sume laki2 ske amik kesemptn..
tp kdg2 laki2 ni cpt lpe diri
*maap laki2*

dulu aku pnh couple ngan sorg mamat ni..mula2 die rjin gak keje..
mmg die susa..aku ni pn mmg jnis x bekire..tp bile tgk aku blh tlg..
die jd mcm lupe diri..
smpai kdg2 ske2 ati je nk mrh2 aku..
dn yg pling aku xle lupa,die naik tgn..
so aku amik kputusn utk tgglkn die..

jd ade perlu la ppuan2 kt lua sne tu memilih..
bukn ape..utk mnjamin mse dpn..

p/s : ade gak ppuan yg btl2 bangga & sombg diri bile berpgkat besa..adat dunia..

aizatshafiq said...

hudadida-

biase la lelaki..(aku pn lelaki jgk)...tpi bkn smua taw...

kdg2 bile rase die tu dprlukan..mule la lupe diri...

mngkin anda telah ambik jln t'baik dgn tinggalkan die...

bgi die sedar sket...

ape2 pn...
thanx for ur comment yer...

Unknown said...

perempuan x sombong..bluweeekkk...

klik klik nuffnang anda ;)

aizatshafiq said...

chipsmore- dh salah phm nie...

sombong tu satu persoalan....

kn ade tande soal....

hehehe...

thanx...