March 23, 2016

Munafik | Review

Isnin lepas aku tengok filem hasil karya Syamsul Yusof, Munafik.


Komen aku,

Dari segi lakonan watak memang terbaik. Filem ni yang dibintangi oleh ramai pelakon-pelakon yang hebat seperti Nabila Huda, Syamsul Yusof, Dato Rahim Razali, Fizz Fairuz, Sabrina Ali, Pekin Ibrahim, A. Galak dan ramai lagi. Dari segi pembawakan watak oleh setiap pelakon memang terbaik. Cuma komen aku watak yang dibawa Syamsul macam tak kena. Pembawakan watak Syamsul dalam cerita ni agak lebih kurang sama dengan watak filem-filem terdahulu macam KL Drift, KL Gangster. Mungkin dari segi lakonan tu.
Rating : 6/10

Dari segi sound effect, memang menarik. Memang boleh terkejut punya lah. Suspen tu memang banyak. Dan kadang-kadang suspen tu macam tergantung pun ada juga. Macam tiba-tiba ada suspen sedangkan rasanya macam ada tak kena pada scene tu. 
Rating : 6/10

Jalan cerita untuk filem Munafik ni aku agak kurang faham pada awalnya. Terlalu banyak babak yang macam tergantung. Lepas tu, terus ke babak lain. Walaupun banyak yang tanda tanya di awal penceritaan. Konklusi untuk cerita ni agak kurang kemas. Terlalu mudah di akhir cerita.
Rating : 6/10

Pendapat aku untuk Filem Munafik. Bagi yang belum tengok boleh pergi tengok dan kongsikan pendapat korang. 

No comments: