December 1, 2010

Samsung Galaxy Tab pesaing iPad?

Baru-baru ni Apple Malaysia baru je officially launched iPad kat Malaysia. Walaupun dah ramai orang pakai sekarang kan. Aku pun berkenan jugak kat iPad ni. Sebab veryvery convenient. Senang nak bawak merata-rata. Dan aku pulak jenis yang suka online. Lagi la aku berkenan kat iPad ni. 

Jom tengok comparison antara dua :



Tapi bila aku check balik spec iPad ni. Macam terlampau simple. Tak kena sangat dengan harga. Sebab aku mesti la nak ambik yang ade 3G which cost me about RM 2000 ++. Mahal tu. Tapi dapat internal memory cuma 64GB yang paling besar. Still in consideration sebab daripada aku beli iPad yang berharga RM 2000++ baik aku ambik notebook yang jauh lebih murah kan. Banyak function lagi tu.


Tadi pulak aku tengok yang Samsung dah pun keluarkan pesaing kepada iPad. Samsung Galaxy Tab. PEsaing kepada iPad. Berkenan jugak. Konsep sama dengan iPad. Cuma ade kelebihan sikit-sikit pada Samsung Galaxy Tab ni kalau dibandingkan antara kedua-dua model ni.

source : PCworld.com

So, pendapat korang pulak macam mane? iPad atau Samsung Galaxy Tab? Ke aku lebih sesuai angkat alienware? Hahahaha.

8 comments:

Unknown said...

menatang camni aku tak pernah pegang lagi.

BB pon baru je pegang
hahahaha

aizatshafiq said...

@ery farieha

ape kate kalau kite cube try pegang...
hehehehe

aQi + GenGkey said...

bpe harge samsung galaxy tab ni bro..
dh launch ke kt m'sia ni..
alienware better tuk mereka2 yG jiwa gaming thp dewa kot..hehe..

ijatnuar87 said...

ahaks...ambe lagi berkenan kat alienware berbanding bdan2 nih.hehehe

aizatshafiq said...

@GenGkey

kalau tengok dalam mudah.my dalam RM2500++...
tapi kalau ikutkan...
memang lagi jatuh hati kat alienware la...
hehehehe

aizatshafiq said...

@ijatnuar87

same taste la bro...
tapi alienware ni jauh lagi dari bajet....
hehehehe

ijatnuar87 said...

ahaks...hendak sribu daya bro...simpan skit2,lama2 dapat alienware,hehehe...

aizatshafiq said...

@ijatnuar87

hahahaha...
tengah cuba2 menabung ni bro...
=p