December 20, 2010

Anonymous ni penggangu ke?

Anonymous. Anonymous.


Korang mesti dah familiar dengan perkataan anonymous ni. Korang suka tak dengan golongan mereka-mereka yang suka menggelarkan diri mereka ni anonymous? Sebab diorang ni suka menyembunyikan identiti mereka. Lepas tu, yang paling best bila diorang ni suka mengutuk, mengata dan mengeji. Tapi tak kurang jugak dengan memberi nasihat.

Perlu ke suka pada anonymous ni?

Bagi aku. Kadang-kadang tu, aku cukup suka dengan anonymous ni. Ye la kan. Diorang ni pun bagi nasihat jugak. Kadang-kadang ade jugak tegur aku dalam penulisan blog aku ni. Kira memberi kritikan membina la. Tapi kan ade jugak anonymous yang tinggalkan komen sambil meluahkan perasaan. Time tu kalau bace komen pun korang pun boleh agak komen diorang ni macam mane. Macam dalam entry aku yang berkaitan dengan Cikgu Shida ni. Banyak betul komen-komen dari anonymous. 

Tu la antara kategori anonymous yang selalu singgah kat blog aku. Bagi aku, aku suka kat diorang ni. Sebab diorang ni tak bagi kita ni leka. Maklum la, bila kita ni tak dapat teguran, mula la nak lupa diri kan. Dengan kehadiran anonymous yang dari kedua-dua kategori ni, secara tak langsung mengingatkan kita. Betul tak?

Bagi korang pulak macam mane?

7 comments:

LynnAiza said...

baru je buat post pasal anonenon nih..mai aa jenguk2..=)

http://syaiza189.blogspot.com/2010/12/fakta-anonymous-ini-sebenarnya-adalah.html

Syarafina Zaini said...

belum ada lagi anonymous sepanjang blogging nih.. belog tak femes kot.. haha~

p/s: khas buat kipas susah mati drama korea..

aizatshafiq said...

@nama.aku.lynn

ok2...
akan dijenguk nanti...
=)

aizatshafiq said...

@eiysya zasya's

takpe...
nanti mesti diorang datang komen jap gi...
=)

Siti Safiyyah said...

penah kene komen dgn anonymous..siyes mmg excited kejap sbb terase mcm ohh ade org bce gak entry aku ni, heh,

aizatshafiq said...

@siti safiyyah

best kan...
hehehe..
macam diorang ni bagi pandangan kat blog kite...
betul tak?...
=)

Bella Enveeus said...

saya setuju..ada baik buruknya..cuma kadang2 org yg susah nak terima kritikan susah juga bile berdepan dgn anonymous comments ni..