May 26, 2015

RECAP Perlawanan Akhir Piala FA, Kelantan 1-3 Lions 12

Sabtu lepas, aku pergi final bola sepak antara Kelantan lawan Lions 12. Tapi macam korang tahu, Lions 12 dah menang. Tahniah !  So, kat sini aku nak recap balik apa yang aku rasa.

1. Tiket perlawanan


Online ticket. Buat pertama kali aku beli tiket bola sepak secara online. At first, bila ada tiket online bagi aku mudah la kan. Tapi sebenarnya tak. Makin susah. Sebab apa? Sebab aku dah beli tiket online tapi aku kena print dan ambik dekat Stadium Bukit Jalil. Macam beli tiket biasa. Padahal kalau ikutkan aku boleh beli tiket dengan harga RM 40 dekat Stadium Sultan Muhammad ke-V. Dah la beli online RM 45 +GST. Pastu kena ambik dekat Stadium Bukit Jalil. Impression aku? FAIL !

2. Entrance

Bila nak masuk, macam biase kita akan di spot check dulu. Botol air memang dah tak boleh bawak masuk. Lighter? tu pun tak boleh. Dan yang aku memang tak tau, monopod pun tak boleh. Yes. Tak boleh. Bila aku tanya diorang cakap yang aku nak gunakan sebagai senjata. Adoi ! Dah attached dengan GoPro takkan la kan. Kadang-kadang ketat sangat. Bila aku masuk dalam, aku tengok diorang yang bawak bendera sekali dengan kayu tu macam mane? FAIL !

3. Bila dah habis game


Bila dah habis game pun macam-macam kerenah jugak. Maklum la, sebab semua nak balik. Yang paling sedih bila macam-macam kerenah pulak kat LRT. Kadang-kadang tu sebab tak sabar nak balik sampai berebut-rebut tak ingat orang lain. Time tu jugak ade seorang pakcik ni sampai berdarah kaki sebab kena pijak dengan kasut. Siapa punya pun tak tahu. Tapi nak buat macam mana kan. Masing-masing tak sabar. FAIL !

Apa-apa pun, Kelantan tewas 1-3 kepada Lions 12. Alhamdulillah, tak ada apa-apa insiden yang buruk berlaku.


No comments: