January 18, 2016

Apple Watch paling mahal di Malaysia berharga RM80,000

Aku baru dapat tahu yang baru-baru ni Apple Watch dah pun masuk kat Malaysia. Macam yang kita tahu yang Apple Watch ni terbahagi kepada 3 versi. Apple Watch Sport edition, Apple Watch,  dan Watch Edition .


Percaya atau tak. Harga Apple Watch paling mahal. Tak pun aku rasa "smart watch" paling mahal yang berharga RM80,000.


RM 80,000 untuk jam 18 karat? Kalau korang beli emas 24 karat dengan harga RM140 segram agak -agak dah berapa gram korang dapat? Kira-kira dah lebih dari 500 gram tu. Dan aku rasa tak mustahil ada orang yang akan beli. Sebab jam ni kalau kat US paling mahal tak silap aku hari USD 17,000 pun ada juga orang yang beli.

Aku berkenan juga dengan Apple Watch ni. Tapi kalau tengok harga jam RM1599 untuk sport edition. Agak mahal. Sebab smart watch ni lama-lama akan ada evolusi kalau nak dibandingkan dengan jam evegreen macam Tissot yang harga pun lebih kurang sama je.




Patut dipertimbangkan ke tak ye?

No comments: