January 31, 2010

Islam dihina....

Salam everyone...
dalam keadaan sekarang aku amat dan teramat lah sibuk...maklumlah...bile dah masuk semester akhir nie...banyak la keje nak buat...
tambah2 lagi dengan kerja2 untuk "Final Year Project".
tpi aku tkdela sampai tk online langsung....cume mase untuk update blog nie je yang tak sempat....setakat kalau duduk facebooking tu ade la time lagi...=)

pagi nie aku dapat email dari member aku....
tentang satu laman blog yang agak kurang ajar ddan menghina agama Islam...termasuk menghina junjungan besar seluruh umat Islam...Nabi Muhammad S.A.W.

setelah aku baca dan tengok blog nie....
memang blog nie berasal dari negara Indonesia...penggunaan perkataannya banyak yang menunjukkan dari blogger yang berasal dari Indonesia.

Dalma blog nie banyak sangat yang memutar belitkan pasal agama Islam...mentafsirkan Islam itu salah dan menanamkan sifat2 bencikan Islam...ape dah jadi sekarang nie?...

Adakah kita sebagai umat Islam akan terus je dihina macam nie?....dan langsung tiada tindakan yang diambil?...

Aku bukanlah seorang yang warak....tapi aku masih boleh bezakan antar yang baik dan buruk....aku bukanlah seorang yang tinggi ilmu agamanya...tapi aku masih faham akan konsep Islam yang sebenar...perjuangannya....

tapi mengapa sampai ada penulispenulis blog yang mengambil kesempatan dengan penulisan seperti ini...aku tak pernah lagi jumpa blog2 yang cuba menghina agama2 lain...pernah tak kita terfikir semua tu?...

p/s: aku akan bgi laman blog tu...so...sape2 yang nak adress tu sila tinggalkan email anda....tujuannya tk nk naikkan sangat rating blog tu....


4 comments:

Rara said...

skg ni mcm2..dkt facebook pn trg2 ad y ktuk islam..

Anonymous said...

TLG BGI BLH X...

TULIS JE LAMAN BLOG 2 KT COMEN..SNG SYE NK BUKAK..

aizatshafiq said...

Rara-btol2...

kt mane2 je ade...

tpi kite as org Islam sedar ke tk ek?...

aizatshafiq said...

anonymous-

nie address blog tu...

beritamuslim.wordpress.com

JGN PERCAYA PADA TAJUK WEB!!!