November 21, 2009

Hobi lame?...

sekarang nie aku agak sibuk jugak la dengan proposal untuk final year project nie...so kirenye mase nak mengupdate blog pun...agak berkurangan....
tapi dalam kesibukkan yang teramat nie...sempat jugak aku kembali ke hobi lame....
bergitar....hahaha....
agak lame jugak la aku tinggalkan hobi nie...kire2 setahun la....
tup...tup...
aku dah start main gitar balik...nie gara2 member umah aku bawak gitar yamaha die kat cni....

mula2 susah jugak la...coz takut nk pegang balik gitar...biase la takut terpengaruh...tambah2 dalam kesibukan yang teramat ini....last2 aku try la untuk mengontrol diri aku dari terpengaruh....hahahaha......atau senang cite lagi lupe diri......

so bile dah start balik nie....start la nak rindu2 balik ngan gitar aku kat umah....dah berhabuk sangat rasenye....
lambatnye nak tunggu cuti raye haji nie.....
dah tak sabar nak ambik balik gitar tu.....

kebiasaannye kalau kite ade hobi nie....betul ke kit kene buat investment?....
maksud aku kite kene belanjekan duit untuk hobi kite?....
ade tak agak2 hobi yang tak memerlukan kita keluarkan duit yang banyak?...

sekarang nie aku tengok kat mane2 pun...ramai remaja2 skarang...masing-masing dah ade dslr...
kalau dulu biasenye mereka2 yang terlibat dengan job2 yang fotografi yang ade dslr...tpi skarang nie...kat mane2 kite boleh lihat dslr...
pada pandangan aku la...hobi macam nie sudah semstinya memerlukan investment yang tinggi...tambah2 klau nak dapat sbijik dslr pun dah rm2000++....

so...agak2 korang berbaloi tak kalau kita tak betol2 serius dalam hobi kite...
lepas kite dah lakukan investment yang agak tinggi?....

jawaaabbbbbb.......

15 comments:

Nurul Aziz said...

kadang2 hobi bleh buat duet gk..so xsalah kot blnje besa tp kne makesure die berbaloi ngn investment tu la..
hobi xgune bnyk duet,tanam pokok hiasan pstu leh jual..kayo3..hehe

Unknown said...

tak reti main gitar..boleh ajar?? hehe..

btw, i link u k ;)

Rara said...

ofcoz la xb'baloi..mlainkn kte btol2 siyes dgn hobi tuhh.. :D

aizatshafiq said...

iman- btol tu....

tpi kdg2...kite dh wat investment agak besar....

last2..

hangat2 tahi ayam jer...

so cmner plak tu?...

aizatshafiq said...

cik epal- sket2 tu boleh la yer....

hehehe....

btw....thanks....

aizatshafiq said...

rara- btol3x....

invest byk2 tpi tk jd ape tk gne jgk kn....

Nurul Aziz said...

yang hangat2 taik ayam tu susah nk ckp la..huhu
depend kt individu plk kt..

aizatshafiq said...

iman- btol....

everything dpends on ourself....

nk ke kite buat semua tu...

atau sje nak main2 kn?...

=)

aizatshafiq said...

iman- btol....

everything dpends on ourself....

nk ke kite buat semua tu...

atau sje nak main2 kn?...

=)

aizatshafiq said...

iman- btol....

everything dpends on ourself....

nk ke kite buat semua tu...

atau sje nak main2 kn?...

=)

bdk baek.. said...

jgn la wt hangat kt tahi aym tuh..

huhu..

purple shop said...

betol2.....mmg kena guna bnyk duit dan saya pon ngah kumpul duit nk beli camera sebijik!!gitar??reti main ???saya ada tapi tak main lngsung ...

aizatshafiq said...

sme la kite...

masih dalam usaha untuk mendapatkan sebijik dslr....

bleh la min sket2...

tk la terrer sgt...=p

try la...

klau tk main rugi la...

wat mengisi mase lapang...

=)

j0j0_bdiN@ said...

kamera kodak lagi best!!
beb~
hobi aku kumpol setem~~

aizatshafiq said...

jojo_bdin@- kamera kodak tu bkn ke pakai buang jer?...

neway ko ade smpin ke setem 4juta mcam dalam cite setem tu?...

hahaha....