September 18, 2015

Sales ! For Non-Sales People by Robert Ashton



SALES ! For Non-Sales People by Robert Ashton. Aku cukup tertarik dengan buku ni. Mula-mula tu aku tengok tajuk buku dah macam buku marketing. Tapi bila aku baca, makin menarik. Buku ni bukan untuk mereka-mereka yang terlibat dalam sales ataupun marketing. Tapi boleh digunakan oleh semua orang. Sebab banyak panduan dari segi marketing atau sales yang diterapkan yang boleh kita gunakan untuk kegunaan selain dari tujuan jualan.


Dalam buku ni, penulis lebih menerapkan cara macam mana kita gunakan konsep atau aplikasi yang selalu digunakan dalam marketing atau jualan untuk menjual diri kita dalam apa-apa job interview.

Selain tu, penulis juga menekankan pada teknik- teknik yang perlu dititik beratkan dalam berkomunikasi. Cara untuk memenangi hati ataupun customer bagi mendapatkan sales.

Kalau korang baca buku ni, buku ni lebih berbentuk persuasive ataupun mendesak. Penulis banyak menekankan tentang cara bagaimana kita perlu menjual diri kita untuk mendapatkan sesuatu pekerjaan ataupun jualan. Malah untuk berjaya dalam karier kita. Selain penggunaan teknologi dan teknik-teknik 'presentation' dan penggunaan body language yang betul. Sebagai first impression orang terhadap kita.

Bagi aku, buku ni best. Seronok untuk dibaca. Senang untuk dipraktikkan. Aku beli buku ni kat Borders, The Curve, Damansara. Harga RM59.90. Memang sangat berpuas hati. Tambah-tambah kalau kita nak improve diri dalam memperkenalkan diri kita dan meningkatkan keyakinan diri.

2 comments:

ayuadyani said...

boleh cuba cari ni...thanx kongsi

aizatshafiq said...

ayuadyani No problem. :)