March 8, 2015

Bubba Gump Shrimp Co. @ The Curve, Damansara



Pertama kali aku masuk ke nak makan dekat Bubba Gump Shrimp Co. kat The Curve, Damansara. Pusing punya pusing last-last decide nak makan kat kedai nie. Sebab tak pernah lagi masuk. So, apa kata kalau aku review sekali kedai ni.

Untuk pengetahuan korang, Bubba Gump Shrimp Co. ni dimiliki oleh Naza Group F&B. Cawangan kat Malaysia ni tak banyak ada 3 tempat je. The Curve, Sunway Pyramid, Citta Mall. 


First impression aku, aku memang dah tau, kalau tengok kan nama kedai pun dah tau yang ni kedai seafood. Nama pun dah Shrimp Co. kan? Memang confirm-confirm la kan. Tapi bila masuk dalam kedai, banyak yang related dengan cerita Forrest Gump lakonan Tom Hanks. Kira macam korang tengah berada dalam kedai yang penuh kisah hidup Forrest Gump ni la.

Menu pulak? 

Tak nak cerita panjang. Korang tengok je gambar kat bawah nie. Tu antara menu-menu je. Kalau nak tahu lagi banyak, boleh singgah kat situ ye.



Boleh tahan jugak kan? Kalau tengok dessert tu memang meleleh air liur la. Semalam aku try dua menu. Tapi bukan aku sorang la kan. Yang betul-betul aku makan Mama's Southern Fried Chicken, boleh pulak aku makan ayam goreng kan? Sedangkan dah tahu kedai ni speciality in seafood. Satu lagi, Bourbon Street Catch of The Day.

Bourbon Street Catch of The Day

Mama's Southern Fried Chicken

Terus-terang aku cakap, kedua-dua menu yang aku rasa semalam memang puas hati. Sebab mungkin kena dengan selera. Walaupun western la kan. Tapi ok la. Not bad. Sebab kadang-kadang tu bukan senang taste mulut yang makanan melayu ni nak beralih ke western kan. Tapi memang sedap. Tambah pulak, dengan sos cili campur dengan Tabasco. Perghh !


Apa lagi. Kalau berkesempatan boleh la try rasa. Selamat mencuba ya.

No comments: